اندک سوادی که دارم

اندک سوادی که دارم

دردهایی که اززندگی میکشیم گاهی هم لذت!
اندک سوادی که دارم

اندک سوادی که دارم

دردهایی که اززندگی میکشیم گاهی هم لذت!

ازدوست گرامی سینا لطف پور

ک رابطه سالم شامل دو نفری است که عاشق باشند و به یکدیگر احترام بگذارند. این مساله زمانی رخ می‌دهد که یک نفر برای خود ارزش و احترام قائل باشد، که متقابلا بتواند برایی شخص دیگر همینطور رفتار کند. شما می‌توانید با داشتن روابط سالم و همیشه رو به بهبود، فکر بازی برای تغییر و حمایت عاطفی از یکدیگر داشته باشید. رابطه‌ای را می‌توان سالم دانست که بتواند سطح کیفیت زندگی، آگاهی، احساس شما را افزایش بدهد.

۱. با یکدیگر ارتباط برقرار کنید. شما اغلب باید درباره احساسات و نظرات خود با یکدیگر صحبت کنید. این تنها به دیگری در رابطه کمک می‌کند تا درباره شما و احساساتتان شناخت پیدا کند، بلکه می‌تواند شما را در شرایطی که احساسات گیج کننده‌ای دارید کمک کند.
۲. یکدیگر را بشنوید (!)، زمانی را در نظر بگیرید که با دیدگاههایی شخص مقابل آشنا شوید. شما باید «مشتاقانه» به صحبتهای طرف مقابل گوش کنید و سوالهای بپرسید که باعث بشود احساس کند که شما در مورد مسائل و مشکلات رابطه احساس مسولیت می‌کنید و مراقبش هستید.
۳. رابطه خود را به صورت دوره‌ای مورد بررسی قرار دهید. نیازی نیست که بیش از حد رابطه خود را نگران کننده حفظ کنید، اما یک معاینه دوره‌ای می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. از طرف مقابل خود در این رابطه بپرسید، جویای احوال رابطه شود از وی. همچنین به شما کمک می‌کند تا درباره نظر و احساس شخص مقابل خود درباره رابطه‌تان مطلع شوید.
۴. حل اختلافات در زمان مناسب. ممکن است که شما وسوسه رسیدگی به مشکلات را داشته باشید که در زمان سریعتری انجام شود و این ممکن است بد‌تر کند. با این حال، بهتر است کمی صبر کنید تا شعله‌های خشم در هر دوی شما کمی فروکش کند، که در آن لحظه بتوانید راه حل خوبی برای رفع مشکلتان بیابید.
۵. یک سبک زندگی متعادل را برای خود بسازید. روابط جدید ممکن است برای هر دو نفر بسیار وسوسه برانگیز باشد که تمام زمانشان را با یکدیگر بگذرانند، اما بهتر است که شما یک تعادلی را بین روابط خود با خانواده و دیگر دوستانتان و معشوقه جدید برقرار کنید. اگر زندگی شما نامتوازن شود، ممکن است به زودی مشکلات بیشتری برایتان پیش بیاید و خود را از نحوه مدیریت رابطه سرزنش کنید!
۶. اجازه بدهید رابطه شما به آرامی رشد کنید و تغییر. همه مردم با گذشت زمان تغییر می‌کنند، پس شما هم اگر به احساسات هم آشنا شوید می‌توانید در کنار هم و با کمک یکدیگر تغییر کنید. شما باید با روی گشوده به تغییر نگاه کنید و راههایی را پیدا کنید که در این مسیر به هم کمک کنید.
۷. تفاوتهای یکدیگر را بپذیرید و اجازه دهید رابطه‌تان تقویت شود. تفاوتهای خود را به عنوان یک مشکل نگاه نکنید، بلکه این تفاوت را فرصتی بدانید که به شما کمک می‌کند تا از راحتی که در آن بودید خارج شوید. تفاوت می‌تواند تغییرات مفیدی را در هر دو طرف ایجاد کند و با نگاهی حتی می‌شود گفت که رابطه‌ای که در آن تفاوت وجود دارد می‌تواند کمک بیشتری از منظر تقویت ابعاد شخصیتی بکند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.